İTÜ Çekirdek’teki Başarı Öykülerinden Biri: anlatsin.com

Tem 28, 2016, 14:11
İTÜ Çekirdek bünyesindeki girişimlerden olan anlatsin.com, öğrencileri ve profesyonelleri buluşturan bir platform olarak, farklı sektörlerde çalışan kişilerin deneyimlerini öğrencilerle paylaşmasını sağlıyor.

İTÜ Arı Teknokent bünyesinde, 2012’de çalışmalarına başlayan ve ticarileşme potansiyeli olan veya özgün bir hizmet ya da ürüne dönüşebilecek parlak fikirlere sahip herkesin girişimci olarak katılabildiği İTÜ Çekirdek’in öne çıkan projelerinden Anlatsin.com, kendi alanında büyük bir boşluğu dolduruyor.

Temelleri 2012 yılında, Bilkent Üniversitesi’nden Eril Ezerel, Tuğberk Kılıç ve Sargın Erdoğan tarafından atılan ve 2015’te İTÜ Çekirdek’in desteğini alan girişim, profesyonellerin kendi mesleklerini ve firmalarını, üniversite öğrencilerinin ise eğitim hayatlarını anlattıkları önemli bir buluşma noktası olarak hizmet vermeye devam ediyor. Anlatsin.com, 15-30 yaş arası kişilere kariyerlerinde doğru tercihleri yapması için rehberlik ederken, ekibini doğru kişilerle güçlendirmek isteyen şirketlerin de adaylara ulaşmasını sağlıyor.

Anlatsin.com Ekip

anlatsın.com nasıl kuruldu ve neyi hedefliyor?

Girişimin çıkış noktası, üniversiteye hazırlanan lise öğrencilerinin hayatlarına yön verecekleri bu önemli dönemeçte, aday öğrencilere doğru bilgiye kısa sürede ulaşması olarak belirlenmiş. Sonrasında, ihtiyaç duydukları bilgiyi öğrencisi olmayı hayâl ettikleri üniversitelerin öğrencilerinin ve hatta akademisyenlerinin ağzından dinlemesini sağlayan anlatsin.com, ilk üç yıl içinde 2 milyondan fazla lise öğrencisine ulaştı ve tercih dönemlerinde onlara yol gösterdi.

Ekip, ilk dönemlerde genellikle üniversitelerin nasıl olduğunu ve hangi bölümün hangi alan için insan yetiştirdiğini merak edenlerin platformu ziyaret ettiğini, zamanla bu ziyaretçi profilinin “Hangi üniversitede, hangi bölüm okunmalı?” yönünde geliştiğini belirtiyor. Beklentilerin de bu yönde arttığını söylüyor. universitelianlatsin.com adresiyle başlayan yolculuğun anlatsin.com’a doğru geçirdiği evrimin de bu noktadan doğan ihtiyaçtan kaynaklandığına dikkat çekiyor. Bu değişimle birlikte, geleceğini düşünen gençlerin, gereken bilgiyi doğrudan şirketlerden almasını hedeflediklerini, böylece şirketlerin de genç yeteneklerin arasından doğru adayı seçmesinin kolaylaştığını vurguluyor.

İTÜ Çekirdek’in anlatsin.com’a etkisi

Mekanizmanın doğru bir biçimde çalıştığını ve işe yaradığını gösterdikten sonra, işlerin daha da kolaylaştığını söyleyen ekip, büyüyen girişimin merkezini Ankara’dan İstanbul’a taşıma kararı aldıklarında tanıştıkları İTÜ Çekirdek’e ayrı bir parantez açıyor. İTÜ Çekirdek’i estetik yönden ve sağladığı çalışma atmosferi bakımından oldukça ideal bir “kuluçka merkezi” olarak tanımlayan anlatsin.com ekibi, ofis tutmaktan vazgeçerek Anlatsin.com’un merkez üssünü buraya taşımaya karar verdiklerini ve bu kararın son derece doğru olduğunu da sonraki süreçte gördüklerini söylüyor. İTÜ Çekirdek’in en olumlu taraflarından birinin mentorluk için gelen kişilerle bir araya gelebilmek ve farklı projelerden gelen insanlarla her zaman canlı ve görüş alışverişine açık bir ortamda girişimcilik ruhunun desteklenmesi olduğunun altını çiziyor.

Gün geçtikçe içerik yönünden daha da zenginleşen anlatsin.com, bugün; Vodafone, Microsoft, Unilever, BSH, PepsiCo, Garanti Bankası, Nestle ve Mercedes’in de bulunduğu 30'dan fazla şirkete bağlı 200'den fazla çalışanın yanında, 150 ayrı üniversitede eğitimini sürdüren 4000'den fazla öğrencinin deneyimlerini anlattığı bir platform olarak yolculuğuna devam ediyor. Üç genç girişimci tarafından hayata geçirilen platform, her ay 250 bin öğrencinin ziyaret ettiği bir portal hâline geldi.