İTÜ GATE ile ABD Pazarına Açılan Firmalara Google’dan Destek

May 11, 2017, 16:03
İTÜ GATE’in Google Launchpad ile yaptığı iş birliği sayesinde, San Francisco’daki Türk firmaları mentorluk desteği alacak.

İTÜ ARI Teknokent’in Türk girişimcilerini dünya pazarına hazırlamak üzere iki yıldır yürüttüğü İTÜ GATE Uluslararası Girişim Hızlandırma Programı, Google’ın girişim hızlandırıcısı Google Launchpad ile önemli bir iş birliğine imza attı. İş birliği kapsamında, Google’ın girişimcileri destekleyen Google Launchpad Programı, İTÜ GATE tarafından San Francisco’ya götürülen Türk firmalarına mentorluk desteği vermeye başladı. İlk meyvelerini veren bu anlaşma çerçevesinde, İTÜ GATE’in dördüncü döneminde Silikon Vadisi’ne ofis açmayı ve Türkiye’den teknoloji ihracatı yapmayı hedefleyen 9 firmaya mentorluk desteği verildi. Firmalar ayrıca, dünyanın önde gelen teknoloji firmaları Cisco ve Intel Capital gibi kuruluşların yöneticilerinden ve uzmanlarından geri bildirim ve danışmanlık aldı.

Bu önemli adımları yorumlayan Google Launchpad İş Geliştirme Yöneticisi Dan Feld, görüştüğü İTÜ GATE firmalarının olgunluğundan ve teknolojik seviyelerinden etkilendiğini belirterek girişimcilerin dinlemeye ve öğrenmeye açık yapılarından oldukça memnun olduğunu söyledi. Görüştüğü İTÜ GATE firmalarının sadece fikir ve ürün prototipiyle yetinmediklerini, ürünlerinin hangi ihtiyacı karşılayacağı, hangi müşteri kitlesini hedeflediğini, müşterilere hangi değeri katacağını ve bu kitleye nasıl ulaşacağı noktaları da dâhil olmak üzere tüm planlamalarını açık bir şeklide yaptıklarının üzerinde duran Feld, bu durumun girişimcilerde nadiren görülen profesyonel bir yaklaşım olduğunu ifade etti.

San Francisco kentinin girişimcilere fikirlerini sınamak için eşsiz fırsatlar sunduğunun altını çizen Dan Feld, iş birliğine ilişkin açıklamasını: “ABD ve özellikle de San Francisco, girişimcilerin fikirlerini doğru yatırımcılara sunmak, fikir ya da ürünlerini geliştirmek, en iyi insan kaynaklarına ulaşmak, üretmek ve pazarlamak, doğru ortaklıklar ve iş birlikleri kurmak açısından dünyanın en önemli merkezlerinden biri. ABD pazarına girmek isteyen girişimcilere acele etmemelerini tavsiye ediyorum. Çünkü böylesine karmaşık bir pazarda ancak olgunlaşmış ya da satılabilir fikirler tutunabilir.” sözleriyle tamamladı.

İTÜ ARI Teknokent Genel Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Deniz Tunçalp ise geçtiğimiz günlerde dördüncüsü gerçekleştirilen İTÜ GATE Hızlandırma Programı’nın girişimciler için fark yaratmaya devam ettiğini vurguladı. Dünya pazarlarına açılmaya hazır firmaları ABD’deki potansiyel yatırımcılar, ortaklar ve müşterilerle buluşturduklarını hatırlatan Tunçalp, öncelikli hedeflerinin Türkiye’nin girişimcilik alanındaki gelişimine desteklemek ve başarılı girişimleri uluslararası platformlara taşıyarak ülkemizin teknoloji ihracatını artırmak olduğunu söyledi. Tunçalp ayrıca, bu hedefe ulaşmak adına birçok önemli iş birliğine imza attıklarını ve böylece girişimcilere sundukları olanakları da sürekli geliştirdiklerini sözlerine ekledi. Doç. Dr. Deniz Tulçalp, Google Launchpad ile yapılan iş birliğini şu sözlerle yorumladı: “Girişimciliğin merkezlerinden San Francisco’da dünya devlerinin takip ettiği Google Launchpad’e katılan 9 firmamız kendini uluslararası platformda tanıtma ve burada öğrenme olanağı buldu. Bu deneyimi onlara yaşatmaktan son derece memnunuz. İTÜ GATE olarak bugüne kadar toplam 27 firmayı ABD’ye götürdük, 13 firmanın ise ticari faaliyetlerinin ABD’ye taşımasını hızlandırdık. Yeni dönemdeki 9 firmamızın da önemli iş birlikleri kuracağına inanıyoruz. Türkiye’nin örnek gösterilen destek programlarından biri hâline gelen İTÜ GATE Uluslararası Hızlandırma Programı’nı önümüzdeki yıllarda da sürecek ve yüzlerce teknoloji firmasının uluslararası arenada yer alması için çalışmaya devam edeceğiz.”

İTÜ GATE Uluslararası Girişim Hızlandırma Programı hakkında

İki bölümden oluşan programa katılan firmalar öncelikle Türkiye’de -özellikle ABD pazarı odağında- pazara giriş stratejileri, pazar araştırması, ürünün rekabetçi avantajlarını konumlandırma, fiyatlandırma ve iş modeli gibi pek çok konuyu kapsayan iki aylık bir eğitim döneminden geçiyor. Sonrasında yine iki ay süren ABD kampına alınan firma temsilcileri, bu ülkedeki Chicago 1871 ofisi ve San Francisco’da bulunan Galvanize Kuluçka Merkezleri’ndeki firmalardan uluslararası yatırımcılarla, potansiyel müşterilerle, ortaklarla ve diğer girişimcilerle bir araya geliyor. Firmaların uluslararası bağlantılar kurmasını hızlandıran program, şirketlerin ürünleri için satış ve pazarlama merkezleri için en uygun yerin neresi olacağını belirlemelerinin ardından 6 aydan daha fazla bir süreyle devam ediyor.

İTÜ GATE’in bugüne kadarki projeleri, işleyişi ve diğer özellikleri hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.