"İTÜ Giriş" Yeni Özellikleri ve Görünümüyle Yayında

Tem 21, 2016, 14:43
Tüm İTÜ’lülerin hayatını kolaylaştıran İTÜ Giriş portalı, yepyeni hâliyle kullanıcıların hizmetine sunuldu. Sosyal medya ve e-Devlet entegrasyonuyla işlevselliği daha da artan İTÜ Giriş’in yeni tasarımı da oldukça ilgi çekici görünüyor. Yeni İTÜ Giriş ile ilgili akıllara takılan bazı soruları İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na sorduk ve önemli cevaplar aldık. İTÜ Giriş’e eklenen özellikler ve projenin altyapısına dair ipuçlarını BİDB birimimizden dinleyelim:

1. İTÜ GİRİŞ'te öncelikle neler değişti, yenilikler neler?
1. Yeni İTÜ Giriş, servis mimarîsi ile çalıştığından daha güvenli bir yapı hâline getirildi. Tasarımsal iyileştirmelerle daha modern, esnek ve kullanıcı dostu bir görünüme kavuştu. Yeni yapıyla birlikte sosyal medya ve e-Devlet entegrasyonu da sağlandı.

2. İTÜ GİRİŞ'e yeni gelen özellikler İTÜ kullanıcılarına neler kazandırıyor?
1. Eski İTÜ Giriş'te İTÜ kullanıcılarının şifreleri “şifremi unuttum” kısmından cep telefonlarına gönderiliyordu. Yeni altyapıyla kullanıcılara, şifrelerini artık doğrudan değiştirebilme imkânı sağlandı.
2. Yapılan tasarımsal iyileştirmeler sayesinde, kullanıcıların farklı ekran boyutlarındaki cihazlarda İTÜ Giriş’i rahatlıkla kullanabilecek.
3. Sosyal medya (Facebook, Twitter, Google) ve e-Devlet entegrasyonu sayesinde, İTÜ Giriş şifre girmeden de geçilebilir hâle geldi.

3. İTÜ GİRİŞ’te böyle bir değişime neden ihtiyaç duyuldu?
1. Değişimin asıl sebebi İTÜ kullanıcılarının İTÜ uygulamalarını daha güvenli ve aktif kullanımını sağlamaktı.
2. Günümüzde yaygın sosyal medyanın kullanımından dolayı İTÜ Giriş'in bu platformlara entegrasyonunun kullanıcıların hayatını kolaylaştıracağı öngörüldü.
3. Türkiye'nin dijital platformlardaki etkinliğinin artması ve e-Devlet kullanımının yaygınlaşması sonucu İTÜ Giriş'in e-Devlet entegrasyonu sağlandı.

4. İTÜ GİRİŞ'teki yenilikler şu an İTÜ’deki tüm projeleri kapsıyor mu? Kapsamıyorsa, ne kadar sürede kapsaması hedefleniyor?
1. Sosyal medya ve e-Devlet entegrasyonu şu an, pilot olarak belirlenen İTÜ/Portal, Ninova ve Veti uygulamalarının kullanımına açıktır. Pilot uygulamalarda olası problemler tespit edilip en kısa sürede çözüldükten sonra, Öğrenci İşleri Sistemi’nin (sis.itu.edu.tr) ve diğer projelerin kullanımına da açılması hedefleniyor.

5. İTÜ GİRİŞ'teki yenilikler güvenlikle ilgili sorun oluşturabilir mi?
1. Yeniliklerin asıl amacı zaten güvenlik olduğundan, tespit edilen sorunların en kısa sürede düzeltilmesi üzerine çalışmalarımız sürüyor. Hedefimiz, herhangi bir güvenlik problemi olmaksızın işleyecek bir giriş sistemi sağlamaktır. Yazılımsal açıdan güvenliği üst düzeyde tutmaya çalışıyoruz.
2. Kullanıcının sosyal medya hesapları İTÜ hesabıyla bağlıysa, ilgili sosyal medya hesabının kayıtlı ve açık olduğu cihazlarda İTÜ Giriş geçilebileceğinden kullanıcıların sosyal medya hesaplarını kaydettiği cihazları kontrol etmeleri gerekiyor. Bu sebeple, sosyal medya hesaplarıyla giriş yapıldığında, uygulamalarda yapılan işlemlerden İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı sorumlu tutulamaz.

6. İTÜ GİRİŞ'teki sosyal medya (Facebook, Twitter, Google) ve e-Devlet hesaplarının kontrolünü nasıl sağlayabiliriz?
1. İTU/Portal (portal.itu.edu.tr) üzerinde "Kişisel" kategorisinin altındaki "Hesap Yönetimi" menüsünden kolayca kontrol edilebilir.

7. İTÜ kullanıcıları size fikir ve önerilerini hangi yolla iletebilirler?
1. Kullanıcılar görüş ve önerilerini İTÜ/Yardım(yardim.itu.edu.tr) ve İTÜ-BİDB sosyal medya hesapları (twitter.com/itubidb, facebook.com/itubidb, instagram.com/itubidb) üzerinden Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'mıza iletilebilirler.