Elektrikli Araçta İTÜ'den Yeni Bir İlk
Eyl 19, 2014


İTÜ ARI Teknokent bünyesinde faaliyet gösteren Derindere Motorlu Araçlar (DMA) firmasının, İTÜ ile yaptığı ortak çalışma ile ürettiği yüzde 100 elektrik enerjisiyle çalışan yerli minibüs, 18 Eylül 2014 Perşembe günü İTÜ Ayazağa Yerleşkesinde düzenlenen törenle test edildi.

İTÜ bu çalışmayla, elektrikli araç konusunda Türkiye'de ikinci kez ilke imza attı. Daha önce Türkiye'nin ilk elektrikli minibüsünü Mekatronik Eğitim ve Araştırma Merkezinde yapan İTÜ, bu kez bir şarjla en uzun mesafeyi katedebilen elektrikli minibüsü geliştirmiş oldu. Üstelik bu aracı yerleşke içindeki ring servislerinde kullanarak, hem başka bir ilke imza atacak hem de öncü rol üstlenecek. 

 


Bakan Işık İTÜ Yönetim Kuruluna katıldı

Bakan Işık öncelikle İTÜ Yönetim Kurulu toplantısına katıldı. Işık’ın yanı sıra Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Davut Kavranoğlu, Bilim ve Teknoloji Genel Müdürü Doç. Dr. Cevahir Uzkurt, Bilim, Sanayi ve Teknoloji İstanbul İl Müdürü Ahmet Can da toplantıda yer aldı. İTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karaca’nın başkanlık yaptığı İTÜ Yönetim Kurulunda, ARI Teknokent yönetimi de hazır bulundu.

Toplantıda, bilim ve teknolojinin temelleri üzerinde 241 yıldır yükselen ve önceliği ar-ge olan üniversitemizin, orta ve uzun vadeli hedeflerini Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca ve İTÜ Yönetim Kurulu üyeleri aktardı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının vizyonu ile yakın ve orta vadede hedeflenen çalışmalar konuşuldu.


Yağmurda test sürüşü

Yönetim Kurulunun ardından, Bakan Işık ve Rektör Karaca, Türkiye’nin bir tam dolum şarjla en uzun mesafeyi kat edebilen elektrikli minibüsünü test etti. İTÜ ARI Teknokent’te, DMA işbirliği ile üretilen araç, Rektörlük binasından hareket ederek teknokent binasına götürüldü. Yoğun yağış altında gerçekleştirilen test sürüşünde, araç tam not aldı.


‘Türkiye yarışın dışında kalmamalı’

Bakan Işık, araçla yaptığı kısa yolculuğun ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Elektrikli araçların dünyada her geçen gün gelişen ve geleceğin teknolojisi olarak görülen bir konu olduğunu belirten Işık, "Bu noktada bütün ülkelerin çok ciddi gayreti var. Türkiye olarak biz bu yarışın dışında kalmak istemiyoruz" dedi. Işık, üniversitelerin bu konuya yoğunlaşmasının ayrı bir önem taşıdığını ifade etti. Elektrikli araç konusunun Türkiye’de yeni ve çok hızlı gelişen bir alan olduğuna dikkat çeken Işık, "gelecek 3-4 altın yılın iyi değerlendirilmesi" gerektiğini vurguladı. Işık, "Hedefimiz 2020’den önce bir Türk markasını başta Türkiye’nin sonrada dünyanın yollarına çıkarmak” diye konuştu.

1 şarjla 400 km

Aracın üretimiyle ilgili proje toplamda 3 ay sürdü. Şu anda prototip olan minibüs, gerekli testler tamamlandıktan sonra İTÜ merkez yerleşkesindeki ring seferlerinde kullanılmaya başlayacak. Bu sayede İTÜ Yeşil Kampüs projesinin en önemli parçalarından biri olarak, yerleşke içindeki karbon salınımının azaltılmasına yönelik büyük bir adım atılacak. Aracın tam dolum şarj süresi 2 saat. Tam dolu aküyle, 350-400 km arası mesafe katedebiliyor. Toplam yolcu kapasitesi ise 22 kişi.