GİNOVA - General Electric Ortak Semineri
Ara 21, 2014


İTÜ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi (İTÜ GİNOVA) tarafından 18 Aralık Perşembe günü “Liderler için Etkileme Yetenekleri” başlıklı etkinlik gerçekleştirildi.T üm gün süren etkinlikte, grup çalışmaları yapıldı, General Electric Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Liderlik Eğitim Müdürü Tim Highet ise seminer verdi.



TÜBİTAK’ın desteklediği Girişimcilik ve İnovasyon Sertifikalı Eğitim Programına katılan, doktora ve doktora sonrası çalışmalar sürdüren İTÜ’lüler, İTÜ Çekirdek 2014’ün başarılı girişimcileri ve İTÜ Girişimcilik, IEEE, İşletme Mühendisliği kulüplerinin yöneticileri, GİNOVA’nın düzenlediği seminerde buluştu. Katılımcılar, kişileri etkilemek için kazanılması gereken pratik yetenek ve teknikler, iletişim kurulan kişiye göre değişen iletişim biçimleri, etkileyici iletişimin yolları ve bunu sağlayacak planlamanın yapılmasının önemi hakkında bilgi edindi. Etkileşimli olarak düzenlenen seminerin ilk adımında ikili gruplara bölünen katılımcılar, verilen konular üzerinde tartışarak birbirlerini ikna etmeye çalıştı.



‘Değerler, inançlar ve deneyimler görünmez faktör’

General Electric Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Liderlik Eğitim Müdürü Tim Highet ise verdiği seminerde,  iş dünyasında kişilerin kendini müdahil ve saygın hissetmesi gerektiğini belirtirken, manipüle edildikleri hissinden uzak olmalarının önemini vurguladı. Kişinin karşısındakini etkilemesinin öncelikle onu tanımasından geçtiğini vurgulayan Highet, insanların yaptıkları ve söylediklerini buzdağının görünen tarafına benzetirken; değerler, inançlar ve deneyimlerin görünmeyen taraf olduğu konusunda uyardı.



İletişim stil belirleme testi


Seminer sonrasında, katılımcıların etkinliğin başında doldurduğu iletişim stili belirleme testinin değerlendirilmesi yapıldı. Bağlantı kuran, ifade eden, analiz eden ve yöneten olarak 4 gruba ayrılan katılımcılar; iletişim stillerinin güçlü yönleri, kör noktaları, kendilerini etkilemenin yolları ve kendilerini deli eden şeyleri belirlemek için grup çalışması yaptı. Her gruptan bir temsilci, kendi iletişim stilinin özelliklerini sunarken, katılımcılar kendilerini ve diğer stilleri daha iyi tanıma ve iletişim stratejilerini buna göre belirleme imkânı buldu.