Liselilerin Yenilikçi Fikirlerine 7 bin Ziyaretçi
Nis 06, 2015


TÜBİTAK Finalistleri Ankara Yolcusu

Bu yıl 46.’sı gerçekleştirilen “TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışması’nın bölge finaline, 4. kez İTÜ ev sahipliği yaptı. 61 okuldan 180 öğrencinin katıldığı İstanbul Avrupa Bölge Finalinde, 30 Mart – 1 Nisan 2015 tarihleri arasında sergilenen projelerin kazananları, 2 Nisan Perşembe günü gerçekleştirilen tören ile açıklandı. Bölge finalistleri, Ankara’da gerçekleştirilecek büyük finalde yarışacak.



‘Çağımızın anahtarı girişimcilik ve inovasyon’

2 Nisan Perşembe günü İTÜ Ayazağa Yerleşkesi – Süleyman Demirel Kültür Merkezinde gerçekleştirilen ödül töreninin açılış konuşmasını, TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Yarışmaları İstanbul Avrupa Bölgesi Koordinatörlüğünü yürüten Rektör Yardımcımız Prof. Dr. İbrahim Özkol yaptı. Özkol, Türkiye’nin 12 farklı bölgesinde TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen yarışmanın Avrupa Bölgesi için 10 farklı branşta 745 başvuru yapıldığını, İTÜ’ye davet edilen 100 proje arasından sözlü mülakatlar sonrasında puanlama esasına göre dereceye girenlerin belirlendiğini belirtti. Çağımızın anahtar kavramlarının girişimcilik ve inovasyon olduğunu belirten Özkol, öğrencilere bu kavramların izini sürmelerini ve özümsemelerini önerdi.



‘Kaybetmek, hata yapmak kazanmaya giden yoldur’

Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca ise her yıl sergiyi gezdiğini, projeleri öğrencilerden dinlediğini ve giderek daha da etkileyici fikirlerle projelerle karşılaştığını belirtti. İTÜ’nün projelerin gerçeğe dönüşmesini ve ticarileşmesini desteklediğini, girişimciliğe uygun bir ortam sağladığına da dikkat çeken Karaca, “Hayalleri gerçekleştiren bir üniversiteyiz” dedi. Bu yarışmanın kaybedeni olmadığını ve bölge finaline kalmanın da önemli bir başarı olduğunu söyleyen Karaca, Michael Jordan’ı örnek vererek binlerce atış kaçırdıktan sonra kazanmaya başladığını söyledi. Karaca, “Önemli olan hata yaparak, elenerek, yarışmalara katılarak öğrenmek ve bir yerlere gelebilmektir” dedi.



7 bini aşkın ziyaretçi

Konuşmaların ardından, İTÜ TMDK Hazırlayıcı Birim Lise Devresi Repertuvar Sınıfının verdiği mini konser ile keyifli bir müzik arası veren konuklar, ardından ödül heyecanı yaşadı.

İstanbul Avrupa Yakası, Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ’dan gelen 61 okul’dan 100 proje; prototipler, maketler, afişler aracılığıyla tanıtıldı. Öğrencilerin yenilikçi fikirlerin peşinde koştuğu sergiyi, 3 günde 7 binden fazla kişi ziyaret etti. Bölge finalinde birinci olan projeler, mayıs ayında Ankara’da yapılacak büyük finalde yarışacak. Dereceye giren okullar ve projeleri şöyle:

Bilgisayar: “Veri Madenciliği İle Maden Kazaları Risk Tayini” - İstanbul Suat Tecimer Anadolu Lisesi

Biyoloji: “Pavlov Refleksinin Tigmomorfogenez Yoluyla Lens Culinaris, Phaseolus Vulgaris, Cicer Arietinum Tohum Türlerine Uygulanması ve Çimlenme Üzerine Etkisinin İncelenmesi” - İstanbul Özel Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi / “Flow Sitometri ile Ülkemizin Doğal Florasında Bulunan Hypericum Perforatum L. Popülasyonlarının Çekirdek DNA İçeriği ve Ploidi Düzeylerinin Belirlenmesi” - Tekirdağ Ebru Nayim Fen Lisesi

Coğrafya: “Ya Kararmazsa?” - İstanbul Özel Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi

Fizik: “Leap Motıon Aracılığıyla İşaret Dili Tercüme Cihazı” - “Kineterapi” - İstanbul Özel Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi

Kimya: “Sulardaki Cıva Tayini için Ekonomik ve Kullanışlı Sensör Geliştirilmesi” - İstanbul Çapa Anadolu Öğretmen Lisesi

Matematik: “3 ve 4 Boyutta Küp Kesitleri” projesi ile İstanbul Özel Darüşşafaka Lisesi / “Nesbitt Eşitsizliğinin Geometrik Olarak İncelenmesi” - İstanbul Özel İstanbul Fatih Fen Lisesi

Psikoloji:
“Bir Benlik Arayışı Olarak Selfie” - Tekirdağ Ebru Nayim Fen Lisesi

Sosyoloji: “Büyükşehirlerde Çocuk Suçlarının Sebeplerinin Araştırılması Yeni Sahra Mahallesi Örneklemi” - Galatasaray Lisesi ve İstanbul Özel Amerikan Robert Lisesi / “Okul Başarısında Öğretmen Faktörü: İbni Sina Anadolu Lisesi Örneği ve Bir Model Önerisi - Bisal Eğitim Modeli” - İstanbul Özel Çınar Fen Lisesi

Tarih: “El Yazması Bir Esere Göre Osmanlı Devleti'nde Silahşorluk Eğitimi” - İstanbul Beşiktaş Bilim ve Sanat Merkezi / “Korunan Bellek - T.C. Başbakanlık Osmanlı Arşivi Konservasyon ve Restorasyon Şube Müdürlüğü Örneğinde Türkiye'de Kağıt Konservasyonu ve Restorasyonu” - İstanbul Özel Darüşşafaka Lisesi

Türk Dili ve Edebiyatı: “Atasözü Öğretimde Alternatif Yöntemler” - İstanbul Bilim ve Sanat Merkezi