Sağlıkta Kaliteye Mühendis Dokunuşu
May 20, 2016


“Bir teknik üniversitenin sağlık alanındaki hizmet kalitesini artırmakla ilgisi nedir?” diye sorduğunuzu duyar gibiyiz. Bu sorunun cevabını, üniversitemizin İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fethi Çalışır veriyor.

Türkiye’de ilk ve tek olarak İTÜ’de yürütülen “Sağlık Sistemleri Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nı bu konuda en iyi örnek olarak gösteren Prof. Dr. Fethi Çalışır, bu program sayesinde; devlet, doktorlar, hemşireler, sağlık çalışanları ve üniversitelerden oluşan çok katmanlı bir yapı gösteren sağlık alanındaki kaliteyi artırmanın hedeflendiğini belirtti. Özellikle son dönemde önemi daha iyi anlaşılan sağlık sistemleri yönetiminde yakın geçmişe kadar herhangi bir uzmanlık eğitimi bulunmadığını hatırlatan Çalışır, bu yüksek lisans programıyla birlikte sorunun ortadan kalkacağına inandığını da söyledi.

Prof. Dr. Fethi Calisir-1

Prof. Dr. Çalışır, sağlık sistemleri yönetiminde alınacak uzmanlığın en çok da profesyonellerin uygulanan sistemlere yeni bir bakış açısıyla bakmasını sağlayarak işlevselliği artırmakta ve mühendislik kaynaklı bu yeni görüş ile sağlık sistemlerinin teknik olarak da daha iyi bir noktaya ulaştırmakta etkili olacağını vurguladı.

Sağlık alanında gerçekleşecek disiplinler arası dönüşümün en önemli taşlarından biri olacağı düşünülen mühendisliğin doğasında olan teknik bilgi ve teknolojik ilerleme isteğinin sağlık sistemleri yönetimine uygulanabilmesi amacıyla hayata geçirilen İTÜ Sağlık Sistemleri Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı ile mühendisler, kendi dallarında aldığı teknik bilgiyi, sağlık kalitesinin yurt çapında artması için kullanabilecekler.

Uskaf Konusmacilar

2017’de düzenlenecek "Uluslararası I. Health Qualitİstanbul" toplantısı öncesi, ön çalışma olarak planlanan Ulusal Sağlıkta Kalite Forumu'nun (USKAF) ilk ayağının gerçekleştirildiği Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki organizasyona üniversitemiz adına katılan Çalışır, her sektörde olduğu gibi sağlık alanında da gün geçtikçe daha çok rol oynayan; yüksek kalite, düşük maliyet, sürekli iyileştirme ve buna eşlik etmesi gereken müşteri tatmini gibi birçok değer ve sağlık hizmeti bekleyen sayısız kişi düşünüldüğünde en verimli sağlık sistemleri yönetimine ulaşmanın hayatî bir önem taşıdığını da sözlerine ekledi.

Haber: Kurumsal İletişim Ofisi