Kalite
Ninova
Öğrenci İşleri
Webmail
Kütüphane
Rehber
İletişim
Global İTÜ
İTÜ HAKKINDA
GENEL
Genel Bilgiler
Vizyon ve Misyon
Tarihçe
Rektörlük
Yönetim Kurulu
Senato
Atama Ölçütleri
Medyada İTÜ
Sayılarla İTÜ
Sosyal Medya
Kurumsal Kimlik
HİZMETLER
Öğrenci İşleri
AB Merkezi / Erasmus Ofisi
İTÜ Laboratuvar
ları
Yurt ve Burs Hizmetleri
Sağlık Hizmetleri
Rehber
Personel Portalı
Yüksek Başarımlı Hesaplama Merkezi
Akademisyen Siteleri
Kampüste İş İmkanları
Kariyer Merkezi
Bilgi İşlem
Sürekli Eğitim Merkezi
KAMPÜSLERDE YAŞAM
Kütüphane
Yemekhane
Kültür Sanat Birliği
Spor Tesisleri
Sosyal Tesisler
Kampüslerde Ulaşım
Ring Servisleri
Yurtlar
Lojmanlar
İTÜ Radyosu
BİRİMLER
Genel Sekreterlik
Tüm İdari Birimler ve Ofisler
AKADEMİK
YERLEŞKELER
Ayazağa
Taşkışla
Maçka
Gümüşsuyu
Tuzla
KKTC
FAKÜLTELER
İnşaat
Mimarlık
Makina
Elektrik - Elektronik
Maden
Kimya - Metalurji
İşletme
Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri
Fen - Edebiyat
Uçak ve Uzay Bilimleri
Denizcilik
Tekstil Teknolojileri ve Tasarımı
Bilgisayar ve Bilişim
ENSTİTÜLER
Enerji
Fen Bilimleri
Sosyal Bilimler
Avrasya Yer Bilimleri
Bilişim
Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi
ÖĞRENİM BİRİMLERİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı
Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (MIAM)
Uluslarası Ortak Lisans Programları
İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü
Güzel Sanatlar Bölümü
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü
Beden Eğitimi Bölümü
Türk Dili Bölümü
Tüm Bölümler
AKREDİTASYON
Akredite Lisans Programları
ARAŞTIRMA
ARAŞTIRMA
Araştırma Merkezleri
İTÜ Laboratuvar Altyapı Bilgi Sistemi
Araştırma Destekleri
Bilimsel Araştırma Projeler
i
(BAP)
Avrupa Birliği Merkezi
Öğrenci Araştırmaları
Teknokent ve Diğer Sanayi İşbirlikleri
İNOVASYON
İTÜ ARI Teknokent
İTÜ Çekirdek
İTÜNOVA Teknoloji Transfer Ofisi
İTÜ GATE
İTÜ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi
ADAY ÖĞRENCİ
ADAY ÖĞRENCİ SAYFASI
İTÜ UOLP
FAKÜLTE TANITIM VİDEOLARI
SAYILARLA İTÜ
MEZUN
Arşiv
2018 Nisan
(22)
2018 Mart
(24)
2018 Şubat
(22)
2018 Ocak
(13)
2017 Aralık
(23)
2017 Kasım
(28)
2017 Ekim
(27)
2017 Eylül
(17)
2017 Ağustos
(17)
2017 Temmuz
(16)
2017 Haziran
(24)
2017 Mayıs
(48)
2017 Nisan
(34)
2017 Mart
(35)
2017 Şubat
(19)
2017 Ocak
(18)
2016 Aralık
(29)
2016 Kasım
(33)
2016 Ekim
(26)
2016 Eylül
(17)
2016 Ağustos
(15)
2016 Temmuz
(21)
2016 Haziran
(25)
2016 Mayıs
(44)
2016 Nisan
(29)
2016 Mart
(29)
2016 Şubat
(16)
2016 Ocak
(20)
2015 Aralık
(32)
2015 Kasım
(26)
2015 Ekim
(19)
2015 Eylül
(11)
2015 Ağustos
(13)
2015 Temmuz
(21)
2015 Haziran
(23)
2015 Mayıs
(19)
2015 Nisan
(23)
2015 Mart
(21)
2015 Şubat
(14)
2015 Ocak
(14)
2014 Aralık
(30)
2014 Kasım
(31)
2014 Ekim
(21)
2014 Eylül
(21)
2014 Ağustos
(14)
2014 Temmuz
(11)
2014 Haziran
(20)
2014 Mayıs
(23)
2014 Nisan
(10)
2014 Mart
(21)
2014 Şubat
(10)
2014 Ocak
(6)
2013 Aralık
(26)
2013 Kasım
(17)
2013 Ekim
(16)
2013 Eylül
(1)
2013 Ağustos
(1)
ANASAYFA
/
Haberler
/
Lise Öğrencileri Projeleriyle Yarıştı
Lise Öğrencileri Projeleriyle Yarıştı
Nis 05, 2017
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen 48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri İstanbul Avrupa Bölge Yarışması’nda lise öğrencilerinin çalışmaları yarışırken, Bölge Sergisi bölümünde ise ziyaretçiler, yarışmaya katılan projeleri inceledi.
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen 48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri İstanbul Avrupa Bölge Yarışması ve Bölge Sergisi, üniversitemizin Ayazağa Yerleşkemizde gerçekleştirildi. Yarışmaya; biyoloji, coğrafya, değerler eğitimi, fizik, kimya, kodlama, matematik, psikoloji, sosyoloji, tarih, teknolojik tasarım ve Türk dili ve edebiyatı olmak üzere, 12 kategoride 750 farklı proje katıldı. Serginin sonunda Avrupa Bölge Yarışması’nda dereceye giren öğrenciler için ödül töreni düzenlendi.
TÜBİTAK 48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması İstanbul - Avrupa Bölgesi Koordinatörü olan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. İbrahim Özkol etkinlikte yaptığı konuşmada, iletişimin ve bilimsel gelişmenin hızla ilerlediği bilgi çağında TÜBİTAK’ın düzenlediği yarışmaların ve diğer faaliyetlerin, geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek adına önemli bir rol oynadığını belirtti. Özkol daha sonra, sergilenen projelerin değerlendirilme süreci ve Ankara’da düzenlenecek sergiye gönderilecek finalistlerin seçimi noktalarında bilgiler paylaştı.
İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları öğrencilerimizden ikincilik başarısı
İTÜ Geliştirme Vakfı Özel Ekrem Elginkan Lisesi’nden öğrencilerimiz Nazlı Güven ve Çağla Koçak, “Düzgün Olmayan Dört Yüzlülerin Yüzey Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” başlıklı çalışmayla matematik dalında ikinci sırayı aldı. Aynı okulumuzdan öğrencimiz Eda Sansel Üstün ise “PAP Smear Testinin Doğruluğunun Bayes Teoremi Kullanılarak Araştırılması” başlıklı projesiyle yarışmada yer aldı.
Nitrat içeren gübrelere alternatif: Patlamayan gübre
Birçok projenin yer aldığı sergide “Patlamayan Gübre” çalışması, en çok dikkat çeken projelerden biri oldu. Biyoloji dalında yarışmaya katılan Tekirdağ Ebru Nayim Fen Lisesi öğrencileri Fatih Baskın ve Melike Karaman’ın hazırladığı bu çalışmada, patlatılamayan organik gübre üretimine odaklanıldı. Nitrat içeren kimyasal gübrelerin alternatifi olacak bu gübreyle, hem toprağın gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde aktarılması sağlanacak hem de ülke güvenliğine tehdit oluşturan önemli bir risk ortadan kaldırılacak.
Hayalet ağlarla doğa dostu balıkçılık
Bahçeşehir Koleji öğrencileri Eymen Keşküş ve Mert Cihantimur’un hazırladığı “Hayalet ağlar erisin, yaşam devam etsin” projesi de yarışmada öne çıkan çalışmalar arasındaydı. Bir yarımada olan ülkemizde balıkçılığın önemine dikkat çeken projede, suda eriyebilen bir balık ağının bu alana önemli katkı sağlayabileceği noktasından hareket edildi. Bu nedenle, kısa sürede suda dağılacak bu doğa dostu ağ için en uygun malzeme olarak ise ameliyat ipliği seçildi. Ağın erimesi için kullanılacak av materyali belirlenirken en doğru ve istenilen sonucu kromik katgütlerin verdiği tespit edildi. Projede ortaya çıkan ağın, Türkiye’de ve dünya genelinde kullanılan ağlara oranla daha kısa sürede suda eriyip dağıldığı, böylece hem denizdeki yaşamın devamını hem de devletin bu konuya büyük bir bütçe ayırmasına gerek kalmadan balıkçıların av verimliliğini artırmasını sağlayacağı görüldü.
Kim bu edebiyatçı?
İstanbul İstek Özel Bilge Kağan Anadolu Lisesi öğrencileri Selin Levi ve Eylül Ulusoy’un edebiyat derslerini daha eğlenceli bir hâle getirmek için hazırladığı “Kim Bu Edebiyatçı?” başlıklı proje ise lise öğrencilerinin, öğretim programındaki şairleri ve yazarları edebiyat kartlarıyla tanımasını sağlıyor. Böylece öğrenciler edebiyat derslerinde eğlenirken öğreniyor.
Haber ve Fotoğraflar:
İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi