Lise Öğrencileri Projeleriyle Yarıştı
Nis 05, 2017


Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen 48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri İstanbul Avrupa Bölge Yarışması’nda lise öğrencilerinin çalışmaları yarışırken, Bölge Sergisi bölümünde ise ziyaretçiler, yarışmaya katılan projeleri inceledi.

48-liseler-arasi-tubitak (2)

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen 48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri İstanbul Avrupa Bölge Yarışması ve Bölge Sergisi, üniversitemizin Ayazağa Yerleşkemizde gerçekleştirildi. Yarışmaya; biyoloji, coğrafya, değerler eğitimi, fizik, kimya, kodlama, matematik, psikoloji, sosyoloji, tarih, teknolojik tasarım ve Türk dili ve edebiyatı olmak üzere, 12 kategoride 750 farklı proje katıldı. Serginin sonunda Avrupa Bölge Yarışması’nda dereceye giren öğrenciler için ödül töreni düzenlendi.

48-liseler-arasi-tubitak (4)

TÜBİTAK 48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması İstanbul - Avrupa Bölgesi Koordinatörü olan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. İbrahim Özkol etkinlikte yaptığı konuşmada, iletişimin ve bilimsel gelişmenin hızla ilerlediği bilgi çağında TÜBİTAK’ın düzenlediği yarışmaların ve diğer faaliyetlerin, geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek adına önemli bir rol oynadığını belirtti. Özkol daha sonra, sergilenen projelerin değerlendirilme süreci ve Ankara’da düzenlenecek sergiye gönderilecek finalistlerin seçimi noktalarında bilgiler paylaştı.

48-liseler-arasi-tubitak (6)

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları öğrencilerimizden ikincilik başarısı

İTÜ Geliştirme Vakfı Özel Ekrem Elginkan Lisesi’nden öğrencilerimiz Nazlı Güven ve Çağla Koçak, “Düzgün Olmayan Dört Yüzlülerin Yüzey Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” başlıklı çalışmayla matematik dalında ikinci sırayı aldı. Aynı okulumuzdan öğrencimiz Eda Sansel Üstün ise “PAP Smear Testinin Doğruluğunun Bayes Teoremi Kullanılarak Araştırılması” başlıklı projesiyle yarışmada yer aldı.

48-liseler-arasi-tubitak (7)

Nitrat içeren gübrelere alternatif: Patlamayan gübre

Birçok projenin yer aldığı sergide “Patlamayan Gübre” çalışması, en çok dikkat çeken projelerden biri oldu. Biyoloji dalında yarışmaya katılan Tekirdağ Ebru Nayim Fen Lisesi öğrencileri Fatih Baskın ve Melike Karaman’ın hazırladığı bu çalışmada, patlatılamayan organik gübre üretimine odaklanıldı. Nitrat içeren kimyasal gübrelerin alternatifi olacak bu gübreyle, hem toprağın gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde aktarılması sağlanacak hem de ülke güvenliğine tehdit oluşturan önemli bir risk ortadan kaldırılacak.

48-liseler-arasi-tubitak (1)

Hayalet ağlarla doğa dostu balıkçılık

Bahçeşehir Koleji öğrencileri Eymen Keşküş ve Mert Cihantimur’un hazırladığı “Hayalet ağlar erisin, yaşam devam etsin” projesi de yarışmada öne çıkan çalışmalar arasındaydı. Bir yarımada olan ülkemizde balıkçılığın önemine dikkat çeken projede, suda eriyebilen bir balık ağının bu alana önemli katkı sağlayabileceği noktasından hareket edildi. Bu nedenle, kısa sürede suda dağılacak bu doğa dostu ağ için en uygun malzeme olarak ise ameliyat ipliği seçildi. Ağın erimesi için kullanılacak av materyali belirlenirken en doğru ve istenilen sonucu kromik katgütlerin verdiği tespit edildi. Projede ortaya çıkan ağın, Türkiye’de ve dünya genelinde kullanılan ağlara oranla daha kısa sürede suda eriyip dağıldığı, böylece hem denizdeki yaşamın devamını hem de devletin bu konuya büyük bir bütçe ayırmasına gerek kalmadan balıkçıların av verimliliğini artırmasını sağlayacağı görüldü.

48-liseler-arasi-tubitak (3)

Kim bu edebiyatçı?

İstanbul İstek Özel Bilge Kağan Anadolu Lisesi öğrencileri Selin Levi ve Eylül Ulusoy’un edebiyat derslerini daha eğlenceli bir hâle getirmek için hazırladığı “Kim Bu Edebiyatçı?” başlıklı proje ise lise öğrencilerinin, öğretim programındaki şairleri ve yazarları edebiyat kartlarıyla tanımasını sağlıyor. Böylece öğrenciler edebiyat derslerinde eğlenirken öğreniyor.

48-liseler-arasi-tubitak (5)



Haber ve Fotoğraflar: İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi