Dönüşen Mühendis(lik) Çalıştayı sona erdi
Eyl 11, 2017


İstanbul Teknik Üniversitesi Mühendislik Eğitimi Mükemmelliyet Merkezi, eğitim reformunun bir adımı olarak genç akademisyenlerimizi Dönüşen Mühendis(lik) Çalıştayı’nda bir araya getirdi.

muhendislik-calistay (1)

Dönüşen Mühendis(lik) Çalıştayı, 5-7 Eylül 2017 tarihleri arasında Ayazağa Yerleşkesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Çalıştayda eğitim bilimi, psikoloji ve rehberlik, akademik danışmanlık, eğitimde kalite, mühendislik eğitimi yaklaşımları, geleneği güncellemek ve sosyal ilerleme dinamikleri odaklı konular ele alındı. Çalıştayın açılışına Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca, Rektör Yardımcılarımız Prof. Dr. Telem Gök Sadıkoğlu, Öğrenci Dekanı Prof. Dr. Yılmaz Taptık, İstanbul Üniversitesi’nden Prof. Dr. İrfan Erdoğan’ın da aralarında bulunduğu çok sayıda akademisyen katıldı. Çalıştayın açılış konuşmasını Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca yaptı.

Rektör Karaca, İTÜ'nün "ilk"lerin ve "en"lerin okulu olduğuna dikkat çekerek bu çalıştayın alanında ilk olduğunu belirtti. Prof. Dr. Karaca, genç akademisyenlerimize "İTÜ'nün geleceği sizsiniz. Geleceği sizler şekillendirip, sizler değiştireceksiniz. Değişmeyen tek şey değişimdir. İTÜ, bir Ar-Ge üniversitesidir. Araştırma, geliştirme yapılır ama eğitim bizim esas işimiz" dedi.

İyi eğitimci iyi araştırma yapar

İyi araştırma yapan kişinin aynı zamanda iyi bir eğitimci olduğunu ifade eden Rektörümüz, iyi eğitim verenin de iyi bir araştırmacı olduğunu vurguladı. Prof. Karaca, sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz yenilikleri takip etmek zorundayız. Burası 244 yılık, geleneği olan bir okul. Gelenekten besleneceğiz ama geleceği de şekillendireceğiz. Teknik üniversite olarak bizler neler yapabiliriz? Eğitimi güncel gereksinimler doğrultusunda nasıl şekillendiririz, doğru yönlendiririz? Bu konular devamlı gündemimizde."

muhendislik-calistay (2)

Öğrencilere düşünmeyi öğretin

Çalıştayın ilk gününde Öğrenci İşleri Dekanı Prof. Dr. Yılmaz Taptık, üniversitelerin öğrenci merkezli eğitim vermesi gerektiğini ve gerekçelerini karşılaştırmalı örneklerle anlattı. Mesleki deneyimlerini yardımcı doçentlerle paylaşan Öğrenci Dekanımız, şunları söyledi:

“Üniversitenin geleceği sizlersiniz. Eğitim bitmez. Eğitim hayat boyu devam eden bir süreçtir. Önemli olan bilgiye ulaşabilmektir. Öğrenciye yol gösterecek bilgiye ihtiyacımız var. Öğretim tekniği olarak zor konuları anlaşılabilecek basit örneklerle anlatabilmeliyiz. Karmaşık konuları ne kadar basitleştirip anlatabilirseniz o kadar başarıya ulaşmışsınız demektir. Çocukların yanlış değil farklı düşündüklerini göz ardı etmeyin. Kendinizi de sorgulayın. Öğrencileri kalıplara sokmaya çalışmayın. Her zaman farklı fikirleri değerlendirin. Yaklaşımınız bu olmalı. Öğrencilere düşünmeyi öğretin.”
İTÜ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü Koordinatörü Cem Demirbaş, sunumunda kuşak farklılıkların iletişimdeki rolüne dikkat çekti. Z kuşağının artık üniversiteli olduğunu belirten Demirbaş, bu kuşağın alışkanlıklarının çok farklı olduğunu, teknolojiyi çok iyi kullandıklarını öğretmene sosyal medya aracılığıyla bile her an ulaşabilmek istediklerine vurgu yaptı.

İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İrfan Erdoğan, eğitim bilimlerinin, ölçme değerlendirmenin, öğretim tekniklerinin uygulanmasının, sınıf yönetimi, iletişim teknikleriyle e ilgili bilgilerini katılımcılarla paylaştı. Meslek hayatında edindiği tecrübeleri, karşılaştığı olaylara karşı yaklaşımlarını anlatarak iyi bir öğretmen ve öğrenci ilişkisini örneklerle ortaya koydu.

muhendislik-calistay (3)

Atölye çalışmaları yapıldı

Çalıştayda uzman aktarımlarının yanı sıra yeni eğitim, yönetim ve iletişim yaklaşımlarına uyum sağlamaya yönelik, akademisyenleri sürecin önce parçası sonra yönlendiricisi olmaya davet eden atölye çalışmaları da yer aldı.

Haber: İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi
Fotoğraflar: İTÜ Görsel İletişim Tasarımı Ofisi