İTÜ’den Kız Kardeşim Projesi’ne Destek
Nis 25, 2018


Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca, İTÜ’nün, 245 yıllık tarihi boyunca, kendine güvenen ve sadece bilimde değil hayatın farklı alanlarında da iz bırakan kadınların üniversitesi olduğunu söyledi.

Üniversitemizin eğitim partneri olduğu “Kız Kardeşim” başlıklı sosyal sorumluluk projesi, Türkiye’de kadınların sosyal ve ekonomik hayata katılımlarını güçlendirmek amacıyla 2015 yılında, Coca-Cola’nın girişimi ile başladı. Coca-Cola, 3 yıl boyunca 19 ilde 2 binden fazla kadının kendini geliştirerek toplum içinde daha aktif rol almalarına destek oldu. Sosyal sorumluluk çalışmalarına her zaman destek veren Üniversitemiz, bu projenin 2. fazının eğitim partnerliğini üstlendi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Habitat Derneğinin de desteklediği projenin detayları geçtiğimiz günlerde düzenlenen basın toplantısında paylaşıldı. Toplantıya; Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca, İletişim ve Pazarlamadan Sorumlu Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Telem Gök Sadıkoğlu, Rektör Danışmanı ve Kurumsal İletişim Koordinatörümüz Prof. Dr. Gülname Turan, Coca-Cola Yönetim Kurulu Başkanı Muhtar Kent, Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkanı Evguenia Stoichkova, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkan Yardımcısı Halim Mete, Habitat Derneği Başkanı Sezai Hazır’ın da aralarında bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.

kiz-kardesim-projesi-2018 (2)

Prof. Dr. Karaca: İTÜ kadınların üniversitesidir

Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca, İTÜ’nün 245 yıllık tarihinde, kendine güvenen ve bunun sonuçlarını sadece bilimde değil, hayatın farklı alanlarında iz bırakan adımlara dönüştüren “kadınların üniversitesi” olduğunu ve olmaya devam edeceğini söyledi. Türkiye’nin ilk kadın mühendisinin, ilk kadın mimarının, ilk kadın müzisyenin İTÜ’den mezun olduğunu vurgulayan Rektörümüz, İTÜ’deki kadın öğrenci ve öğretim üyesi sayılarıyla ilgili bilgi verdi. Rektörümüz, “Teknik Üniversite kendi içinde dönüşüyor ve dönüşmeye devam ediyor. Mühendislik okuyan kadın öğrenci sayımız bazı bölümlerde %40 iken bazı bölümlerde %60’lara kadar çıkıyor.“diye konuştu.

Kadınların kendilerine inanmalarına ihtiyacımız var

Prof. Dr. Karaca, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kadınların kendi güçlerinin farkına varabilecekleri, sonra da bu güçle başarabilecekleri ortamların yaratılması gerekiyor. Bunun için motivasyon ve ortam sağlayıcı olmayı çok önemsiyor ve bunu da bir üniversiteye yakışır misyonla “eğitim” aracılığıyla sağlıyoruz. İTÜ olarak projenin eğitmen eğitimi kısmında yer aldık. “Ambalaj ve Çevre” ile “Tasarım Farkındalığı” olmak üzere iki ana konuda 30 kadına eğitim verdik. Onlar da 30 farklı ildeki kadınlara eğitim vererek, kurduğumuz bilgi zincirinin giderek büyümesini sağlayacak.”

kiz-kardesim-projesi-2018 (3)

Prof. Dr. Turan: Aklın cinsiyeti olmaz

Etkinlik kapsamında Rektör Danışmanı ve Kurumsal İletişim Koordinatörümüz Prof. Dr. Gülname Turan, “Kadınların Güçlenmesinin Önemi” konulu panele konuşmacı olarak katıldı. Prof. Dr. Turan, TUİK raporuna göre, Türkiye’de yükseköğretimde kadın profesörler ve okutmanların oranının %43,1, erkeklerin ise %56,9 olduğunu söyledi. Prof. Dr. Turan, üniversite ortamının kadınlardaki araştırma ve bilgi üretme potansiyelini desteklemesiyle birlikte daha medeni, saygılı ve eşitlikçi olması nedeniyle kadınların tercihleri arasında yer aldığını belirtti. Prof. Dr. Turan, İTÜ’nün her konuda olduğu gibi bu konuda da önde olduğunu aktararak , “İTÜ’de karar verici konumlarda kadın akademisyenlerimiz var. Öte yandan kadın Bilim, Mühendislik ve Teknolojide Kadın Araştırmaları ve Uygulama Merkezimiz var. Bu merkez hem düzenli yayın yapıyor hem de kadın akademisyenler üzerine araştırma projesi yürütüyor. Üniversite olarak sahip olduğumuz girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciliği destekleniyor.” diye konuştu.

kiz-kardesim-projesi-2018 (4)

21. yüzyıl kadınların yüzyılı


Toplantıda konuşan Coca-Cola Yönetim Kurulu Başkanı Muhtar Kent, "21. yüzyılın kadınların yüzyılı olarak anılacağına inanıyorum.” dedi. Habitat Derneği Başkanı Sezai Hazır, kadınların teknolojiyle buluşmasının önemine vurgu yaptı. “Kadınların Güçlenmesinin Önemi” konulu panelde, Prof. Dr. Gülname Turan ile söz alan TOBB Genç Girişimciler Konseyi Başkan Vekili ve Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz ve Coca-Cola İçecek İnsan Kaynakları Direktörü Ebru Özgen, kadın girişimcilerin önemini kendi deneyimleri üzerinden örneklerle anlattılar.

Kız Kardeşim Projesi, 2018 yılında 30 ilde 9000 kadına ulaşacak

Projeyle 30 ilde 9000 kadına ulaşılması hedefleniyor. Yeni dönemde, girişimci olmak ve ekonomik hayata katılmak isteyen kadınlara girişimcilik, finans, bilişim ve iletişim alanlarında destek sağlanacak. Her proje şehrinde fikir üretme, girişimcilik kampları ve kadın girişimciler ile ilham buluşmaları gerçekleştirilecek. Proje kapsamında ayrıca İstanbul, İzmir, Gaziantep, Şanlıurfa ve Mersin’de 500 mülteci kadın için de girişimcilik eğitimleri verilecek.

kiz-kardesim-projesi-2018 (1)

“İstatistiklerle Kadın, 2017” Sonuçları

Türkiye İstatistik Kurumunun (TUİK) “İstatistiklerle Kadın, 2017” çalışması, kadınların istihdam oranının erkeklerin yarısından daha az olduğu gerçeğini gözler önüne seriyor. Rapora göre, kadınların eğitim seviyesi yükseldikçe işgücüne katılım oranı da artıyor. Okuryazar olmayan kadınların işgücüne katılım oranı %15,2, lise altı eğitimli kadınların oranı %27,2, lise mezunu kadınların oranı %33,6, mesleki veya teknik lise mezunu kadınların oranı %41,4 iken yükseköğretim mezunu kadınların işgücüne katılım oranı %71,3 olarak karşımıza çıkıyor. Hanehalkı İşgücü Araştırması sonuçlarına göre 2016 yılında, Türkiye’de 15 ve daha yukarı yaşta istihdam edilenlerin oranı %46,3 ve bu oranın %65,1’ini erkekler, %28’ini ise kadınlar oluşturuyor. Ekonomide ve sosyal yaşamda sürdürülebilir kalkınmanın sağlanabilmesi için, nüfusun yarısını oluşturan kadınların, yaşamın tüm alanlarına aktif olarak katılması gerektiğini vurgulayan kuruluşlar, bu konuda çeşitli çalışmalar yapıyor.


Haber ve Fotoğraf: İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi