İTÜ’lü Modacılardan Çocuk İstismarına Karşı Podyumdan Destek
Haz 07, 2018


İTÜ’lü genç moda tasarımcıları İlkbahar - Yaz 2018 Kreasyonlarıyla yarıştı. Rektörlüğümüzün katkılarıyla düzenlenen İTÜ Fashion Show 2018’de genç modacılarımızın tasarımları, dünyada ve ülkemizde önemli bir toplumsal sorun olan çocuk istismarı ve ihmaline karşı eğitim seferberliği başlatmayı hedefleyen sosyal sorumluluk projesi kapsamında podyumda yerlerini aldı.

İTÜ–FIT (Fashion Institute of Technology) Moda Tasarımı Programı, 2017-2018 akademik yılı sonunda 11. dönem mezunlarını vermeye hazırlanıyor. Rektörlüğümüzün katkılarıyla, Banu Noyan’ın koreografisi ve Özge Ulusoy’un sunumu ile gerçekleşen ”İTÜ Fashion Show”da genç tasarımcılar, birbirinden özgün tasarımlarıyla moda sektörünün önemli isimlerinin karşısına çıktı. İTÜ–FIT Moda Tasarımı Programı Mezuniyeti ünlü moda şovlarını aratmadı. 3 Haziran 2018 Pazar akşamı The Ritz-Carlton İstanbul’da gerçekleşen İTÜ Fashion Show 2018’de genç modacılar, İlkbahar-Yaz 2018 teması için hazırladıkları özgün tasarımlar ile yarıştı.

itu-fashion-show-2018 (1)

Türkiye’nin İlk Sanal Şovuna Büyük İlgi

İTÜ’lü gençlerin tasarımları, dünyada ve ülkemizde önemli bir toplumsal sorun olan çocuk istismarı ve ihmaline karşı hem mesleki hem de sosyal boyutta bilinçlenmeye yönelik bir eğitim seferberliği başlatmak üzere kurgulanan sosyal sorumluluk projesi kapsamında podyumda boy gösterdi. Buluş Çorap ve Masterkey firmaları etkinlik organizasyonun yanı sıra, sosyal sorumluluk projesine verdikleri destekle de genç tasarımcıların yanında yer aldı. İTÜ ile Masterkey ve Peralina firmalarının ortak çalışması sonucu hayat bulan ve İTÜ Fashion Show 2018 etkinliğinde gösterime sunulan, Türkiye’nin ilk sanal “Catwalk” gösterisi konuklardan yoğun ilgi gördü. Sanal gösterim sayesinde üretimin tasarım, kalıp ve beden çalışmalarıyla gösterim gibi tüm aşamalarında gerçek çocuk modellerin kullanılmasının önüne geçilmiş oluyor.

itu-fashion-show-2018 (2)

Dereceye Girenler Açıklandı

25 mankenin podyuma çıktığı organizasyonda, genç modacılar; İlkbahar-Yaz 2018 temaları altında hazırladıkları tasarımlarıyla hazır giyim ve moda sektörünün önemli isimlerinin karşısına çıktı. Yarışmanın birincisi Tilbe Tuana Mert, ikincisi Hira Ecem Çitoğlu ve üçüncüsü Duygu Yetkin oldu. Yarışmanın ana sponsorlarından olan LC Waikiki’nin özel ödüllerini ise Nazlım Naz Arslan ile Leyla Açık aldı. Yarışmanın gümüş sponsoru olan Kipaş’ın özel ödülü ise Melek Zeynep Başar’a verildi.

Seçkin Jürinin Karşısına Çıktılar

Yarışmanın seçici jürisinde; İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Üyesi Timur Bozdemir, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Özüren, Türkiye İç Giyim Sanayicileri Derneği Geçmiş Dönem Başkanı Bahri Özdinç, The Ritz Carlton İstanbul Davet ve Konferans Satış Müdürü Gamze Zengin Karaçetin, LC Waikiki Kurumsal Akademi Direktörü Gülperi Savcı Tandar, LC Waikiki Kreatif Direktörü Hüseyin Cem Üstün, Kipaş Baş Tasarımcısı Tanju Öcalan, Kiğılı Marka Direktörü İlkay Keleş, Bestseller Marka Müdürü Akgül Şahin Mican, Lectra Ülke Pazarlama Müdürü Harika Nihan Gündem, Twist Markası Baş Tasarımcısı
Fatma Arslan, Masterkey 3d Moda Tasarım Direktörü Deniz Ayaş Ceyhun, Intem Triko Firma Tasarımcısı Nur Esmer, Moda Editörü Yasemin Dizdar, Yıldırım Özdemir 4. Levent Şubesi İşletme Sahibi Alp Tüşe ve Wella Eğitim Müdürü Nida Sarı yer aldı.

itu-fashion-show-2018 (4)

Tekstil Dünyasından Tam Destek

İTÜ Fashion Show 2018 etkinliğinin ana sponsorluğunu İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği ile LC Waikiki üstlendi. Bu senenin mekân sponsoru ise The Ritz Carlton İstanbul oldu. Destek sponsorları arasında; Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği, Kipaş, Denim, Kiğılı, Türkiye İç Giyim Sanayicileri Derneği, Best Seller, Elips Tekstil, Lectra, Orjin Deri ve Pimms Group yer aldı.

İTÜ-FIT Fashion Design (Moda Tasarımı) Programı Hakkında

Tekstil ve konfeksiyon sanayimizin, küreselleşen dünyada rekabet edebilir konumunu sürdürebilmesi için özgün tasarım, kalite, verimlilik, pazarlama ve dağıtım yeteneklerini daha da geliştirerek moda-marka ürünler grubuna yönelmesi bir gereklilik ve bu bağlamda moda ve marka yaratma becerisine sahip tasarımcıların yetiştirilmesi de bir zorunluk halini almıştır. Bu gerekçeyle açılan İTÜ-FIT Fashion Design Programı; İstanbul Teknik Üniversitesi ve New York Devlet Üniversitesi’ne bağlı “Fashion Institute of Technology” gibi iki köklü kurum arasında 2004 yılında yapılan iş birliği sonucunda hayat bulmuştur. Dünyanın en iyi moda okulları arasında ilk sıralarda yer alan FIT, özellikle moda alanında eğitim veren pek çok eğitim kurumuna akademik destek vermektedir; ancak iş birliği içinde bulunduğu dünyadaki tüm üniversite ve enstitüler arasında 4 senelik lisans programı için ortak diploma verdiği tek program İTÜ-FIT Moda Tasarımı Programı’dır.


Haber: İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi