Pazarlama ve Finans Zirvesi’ne Yoğun İlgi
Kas 16, 2018


İTÜ Yatırım Kulübü tarafından bu yıl yedincisi düzenlenen Pazarlama ve Finans Zirvesi iş ve sanat dünyasından önemli isimleri ağırladı.

Pazarlama_ve_finans_zirvesi._

Üniversitemiz Yatırım Kulübü tarafından düzenlenen Pazarlama ve Finans Zirvesi bu yıl da yoğun ilgi gördü. Onlarca başarı öyküsünün üniversite öğrencileriyle paylaşıldığı, çeşitli etkinlikler, söyleşiler ve panellerin gerçekleştiği zirve, İTÜ Ayazağa Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Farklı kentlerden katılımcıların da yer aldığı zirvede, 4 gün boyunca pazarlama ve finans dünyasıyla ilgili konularda katılımcılara sektörle ilgili çalışmalar anlatıldı.

Pazarlama_ve_finans_zirvesi._ (5)

Liderlik özelliğine sahip olmanın avantajı

Zirvenin ilk konuğu Unilever Finans Direktörü Çağrı Sinmez oldu. Pazarlama ve Finans Zirvesi’nde olmaktan duyduğu mutluluğu dile getiren Sinmez düzenleyen öğrencilere ve emeği geçen herkese teşekkür ederek sözlerine başladı. Mesleki tecrübelerini öğrencilerle paylaşan Sinmez, bilginin ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Unilever’in faaliyetleri hakkında bilgi veren Sinmez, finans alanında çalışmak isteyen öğrencilere ise şu tavsiyelerde bulundu: “Finans alanında çalışmak isteyenlerin analitik tarafı çok iyi olmalıdır. Düşündüğünü çok iyi bir şekilde sunabilmelidir. Cesur olmalıdır. İşini sevmeli, sosyal tarafı güçlü olmalı, insanlarla iletişimi kuvvetli olmalıdır. Liderlik özelliğine sahip olmalı, özelikle kendi kendine liderlik edebiliyor olmalı. İşine tutkuyla bağlı olmalıdır. Doğru iş planı yapmanın ve hedefleri belirlemenin oldukça faydasını göreceksiniz.” dedi.

Pazarlama_ve_finans_zirvesi._ (1)


Kalbe dokunmalı

Zirvenin ikinci gününde söz alan Logo Yazılım CEO’su Buğra Koyuncu, “Yazılım veya kodlama dünyası öyle bir şey ki hayatımızın her yerinde karşımıza çıkıyor. Bu dünya sadece kod satırlarını yazmaktan ibaret değildir, kod satırlarını yazmak sadece işin tercüme kısmı. Tasarım ise fikirlerin koda dönüşmesini sağlayan şeydir.” diye konuştu. Koyuncu’dan sonra öğrencilerle buluşan Petrol Ofisi CFO Serhan Ulga, öğrencilere hedefin önemini anlattı. Ulga, “Bir hedefiniz olmalı. Hedefi olmayanlar hiçbir yere varamıyor. İş uzun bir yolculuk, zorlayıcı süreçler olabiliyor. Bu yolculuk kişinin nereye varmak istediği ile alakalı.” dedi. Stratejist ve İletişim Uzmanı Hatice Kumalar konuşmasında “İnsanlar kararlarını akıllarıyla alır gibi yanlış bir algı var. İnsanlar kararlarını duygularıyla alır, bu yüzden kalplerine dokunulması gerekir. Kalplerine dokunabilmek için onların dikkatlerini çeken şeyleri ele almalıyız. Duygusal unsurlar çok önemli.” şeklinde konuştu.

Pazarlama_ve_finans_zirvesi._ (2)

Bir fikriniz var mı

Zirvenin üçüncü gününde öğrencilerle buluşan Garanti Dijital İş Geliştirme Yönetmeni Atilla Daci, kültürel birikimin önemine dikkat çekti. Daci, “İnsanların kültürüne göre kendimizi optimize etmeliyiz çünkü ülkeden ülkeye tercihler değişiyor." dedi. Inventram CEO’su Cem Soysal ise “Tavsiyem hep aynı, elinizde diplomanızla iyi yerlere girebilirsiniz ama iyi bir fikriniz varsa parayı ve yatırımı bulabiliyorsunuz.” diye konuştu. P&G E-ticaret Ekip Lideri Cansu Büyükışık Sever, “Artık çok daha sosyal bir ortamda yaşıyoruz. İnsanlar kolay ulaşamadıklarını internet üzerinden sipariş ediyorlar.” dedi. Kiğılı Pazarlama Direktörü Gül Sağır Aydın, “Markaların evrilmesi için satış odaklı mağazacılıktan deneyim mağazacılığına geçilmeli çünkü artık markaları deneyim ayrıştırıyor. Deneyim mağazacılığı, marka vaadini müşteriye yaşatabilme sanatıdır.” diyerek sözlerini bitirdi. Teknik Direktör Aykut Kocaman ise “Antrenörlük bize çok daha fazlasını öğrenme şansını sağladı. Biz de karşılık vermek için gece gündüz çalıştık.” sözleriyle zirvenin son konuşmacısı oldu.



Haber ve Fotoğraf: İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi