İTÜ’nün Popüler Instagram Hesabı Dünyada En iyi 200’de
Nis 18, 2019


İTÜ’nün resmi Instagram hesabı (@itu1773) uniRank verilerine göre 5247 üniversitenin ana Instagram hesabı arasından en iyi 200’ün sıralandığı listede 106. oldu.

instagram-unirank- (4)

UniRank’in Nisan 2019 itibariyle yayınladığı rapora 200 ülkeden yaklaşık 13600 akredite yükseköğretim kurumu dahil edildi. Üniversiteler arasında 2018’den bu yana 4 ana sosyal medya platformunda dijital medyada var olma ve popülerlikleri arasında değerlendirme ile Sosyal Medya Üniversite Sıralamaları yayınlanıyor. UniRank Instagram Üniversiteler Sıralaması, üniversitelerin Instagram mecrasında sahip olduğu takipçi sayısına göre bir popülerlik endeksi sunuyor. Bu yıl en iyi 200 üniversite Instagram hesabının yayınlandığı raporda İTÜ’nün resmi Instagram hesabı 106. sıradan listeye girdi. Yayınlanan istatistiklere göre dünyadaki üniversitelerin ortalama Instagram takipçi sayısı 11488 olurken, en fazla Instagram takipçisi olan üniversite hesabı Harvard Üniversitesi’ninki oldu.

instagram-unirank- (2)

Türkiye’de en fazla takipçisi olan 3. üniversite Instagram hesabı

İTÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü Sosyal Medya Ekibi tarafından yönetilen resmi hesabımız, sosyal medyanın üniversitelerde stratejik kullanımı konusunda popüler örneklerinden biri olarak öne çıkıyor. Avusturalya merkezli UniRank tarafından her ülke için bir sıralama listesi oluşturuluyor ve en iyi 200 üniversite için üniversitelerin kurumsal Instagram hesapları açıklanıyor. Anadolu Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi Instagram hesaplarının ardından her geçen gün artan yaklaşık 54200 takipçisiyle İTÜ resmi hesabı ülkemizde 3. sırada yer alıyor.

instagram-unirank- (6)

Sosyal etki İTÜ’nün Instagram hesabında

Paylaşımları ve düzenlediği tematik yarışmalarla; akademik, kültürel ve sportif alanlarda İTÜ’ye ortak aidiyet duygusu kazandıran Instagram hesabı @itu1773, üniversitemizi bu platformda aday öğrencilere tanıtmaya ve İTÜ Ailesi ile bağlantıda kalmaya devam ediyor. Üniversite sınavlarına hazırlanan, hedefi İTÜ olan aday öğrencilere motivasyon kaynağı olan hesap, İTÜ’nün tanıtım faaliyetlerindeki stratejik çalışmalar ile paralel bir şekilde kullanılıyor. Instagram hikayeleri yoluyla da üniversitemizde gerçekleşen etkinlikleri eş zamanlı paylaşarak İTÜ mensupları ve mezunlarına ulaşıyor. Akademisyenlerimizin, öğrencilerimizin ve mezunlarımızın başarılarını paylaştığımız #ITUGURUR temalı gönderilerimiz son dönemde öne çıkanlar arasında yer alıyor. Tematik yarışmalarla ise hesabımız, İTÜ’lülerin bir gününü 30 saniye anlattığı videolar, kampüsün sonbahar renklerini anlatan fotoğraflarla “İTÜ’de Sonbahar” gibi konular ile Instagram’da gündem oluşturuyor. Sıradaki yarışmamız da dostluk üzerine; yeşil kampüs İTÜ Ayazağa’da bulunan hayvan dostlarımızı konu alan yarışmamız fotoğraf ve video gönderilerini #ITUluDostlar ve #ITU1773 etiketleri ile bekliyor. Yarışmaların bitiminde İTÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından seçilen gönderi sahipleri 1773 İTÜ Satış Mekanı’ndan sürpriz hediyeler kazanıyor. Önemli günlerde de takipçilerine yönelik çalışmalar gerçekleştiren İTÜ Instagram hesabı son olarak dünyanın en büyük küresel çevre hareketi olan Dünya Saati etkinliği ve Dünya Sanat Günü’ne paylaşımlarında yer verdi.

instagram-unirank- (3)

Instagram’ın en iyi 200 üniversitesi uniRank Instagram Üniversiteler Sıralaması için: https://www.4icu.org/top-universities-instagram/

instagram-unirank- (5)

İTÜ’nün resmi sosyal medya hesaplarının bağlantıları için:
https://www.instagram.com/itu1773
https://twitter.com/itu1773
https://www.facebook.com/itu1773
https://www.youtube.com/itu1773
https://www.linkedin.com/school/itu1773

instagram-unirank- (1)




Haber: İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi